étage

nu var det längesedan jag skrev. detta inlägget kommer att bli hälften positivt och hälften negativt. det beros på att ja hälften av dagen var bra och hälften dålig. jag börjar med det positiva;

igår var en kanonkväll, jag och några andra tjejer började kvällen hos linnea där vi förfestade till étage. jag hade mina cider och de andra hade groggar, o just det- kalle hade alkoläsk. jaja, jag blev perfekt full men det varade ju inte så värst länge. var halvt nyktra när vi kom till malmö. menmen, sedan dansade vi rätt länge. det jag blev glad för var att jag strulade med en söt kille, det var fan 1 år sedan jag hade någon kroppslig kontakt med någon pga anorexin. så för första gången på jävligt länge fick jag ett starkt självförtroende, har inte känt så på mer än ett halvt år. för första gången på länge så fick jag en tankeställare; "men jag är kanske inte så jävla ful ändå, han var ju snygg". jag blev glad. detta var en festlig kväll som jag kommer att ha med mig länge. de som jag var där med var jättetrevliga och roliga, kunde inte ha varit med bättre personer! tack.

sedan efter jag sovit hos jessica så åker jag hem och äter frukost. sedan ser jag mig om och allt faller bara i bitar igen. jag klarar inte av att bo här; jag mår dåligt så fort jag kommer hem. det är ens ån dålig stämning här, kommer inte att ändras för den delen heller så ja. det är därför jag är ledsen, för att det alltid kommer att vara såhär, inget kommer att bli bra. ingen får tummen loss i denna jävla familjen, och jag kan inte göra det själv. sedan när jag varit ledsen ett tag så stack jag och mamma in till stan för att käka på sorl. sådär gott. när vi kom hem så var det inte bättre. sedan har det bara blivit värre och värre. nu ligger jag inne på mitt rum, har legat här i 70 minuter kanske, mamma kommer ine och frågar vad det är för fel och att hon inte klarar att jag håller det inne osv, men det är samma sak varje gång säger jag till henne,  då blir hon sur och säger att vissa saker inte är så lätt och att man inte kan sitta och drömma om det. så skriker hon asmycket. då blir jag såklart ännu surare och undrar varför jag ska dela med mig av något som jag mår dåligt av när hon bara gör det värre? det tyckedr jag är fel av henne som mamma. skitsamma, hennes barndomskompis från norge är här nu men jag pallar inte gå ut till dem- så jävla tråkigt. pinsamt när man är helt rödgråten. ja jag tycker synd om mig själv, det är patetiskt jag vet, men vad ska jag göra? jag vill ju bara dö.

en annan negativ sak är:
min dator:
högtalarna gick itu, då måste man öppna hela skitet och pilla med sladdar. sen idag gick ingången till laddningssladden itu [det är en laptop]. så nu måste jag sitta med mammas sega laptop. varför sätter jag mig inte vid den stora "allmänna datorn"? jo för att när min pappa har varit ute och sprungit så sätter han sig på stolen där innan han har duschat. äckligt, så där vill inte jag sitta. sånt är livet, jag vill dö.

en positiv sak är:
jag och mamma bokade en tid på mac smink eller något [finns i hela världen], så imorgon klockan 10 ska jag dit och bli sminkad och få tips. jag sa idag att jag ville få en "partylook", för jag har redan en bra "vardagslook" som jag kör med varje dag; fuktkräm, foundation eller täckkräm till orenheter från apoteket, puder, roughe, mascara och highlighter. men det känns lite tjatigt att ha det så när man går ut och dansar eller festar. så det ska jag göra imorgon. ska bli kul fast jag är så jäkla sur nu.

men nu ska jag sova lite innan top model, är så jäkla trött- kom hem kanske 2 inatt, somnade halv 3 och vaknade halv 7. morgonpigg till överdrift. så ja, nu lämnar jag denna sega datorn därhän och hoppas på att jag blir lycklig någon gång i framtiden [dvs, flyttar till en fin lägenhet i centrum i någon stor stad, bleker tänderna, piercar mig i naveln, börjar på ProCivitas, får bra betyg, bra vidareutbildning, bra jobb och blir snuskigt rik!]

- hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0