vanilj-bulle addicted

jag glömde att jag hade en blogg så jag har inte skrivit på så länge. det enda jag har gjort är att spelat spel med mamma hela veckan typ. fast nu har vi gått över från monopol till yatzy- jag vann hela tiden  i monopol så vi fick byta. 
vi har varit i stan också, två gånger. 1:a gången så lämnade vi in ett par byxor jag köpte på denim for girls- så att de kunde lägga upp dem.  Sen gick jag, mamma och mammas kompis och åt sushi på sushi ya- saluhallen. det var den godaste sushin jag någonsin ätit. Sedan gick vi vidare till designtorget och jag hittade några glas som jag blev totalt förälskad i. Den andra gången så hämtade vi mina uppläggda byxor, jag köpte ett par ursöta skor, jag handlade presenter till både nuttis och isa. jag handlade några böcker till mig själv också. just det, vi har varit på abdos [en länning-affär i malmö], det är jättekul för det har massa skumma saker & jättemånga olika sorters exotiska frukter. där hittade jag också smaksatt mjölk, äntligen! vi köpte några vanilj och några jordgubb men det fanns både banan och choklad också. men det sket vi i. 

igår så tog vi det lugnt, jag bakade bullar som blev himmelskt goda. Sedan kollade jag, mamma och victor på nina frisk- filmen. jag trodde att den skulle vara en rriktig "asgarv-komedi", men det var det inte så jag blev lite besviken. men den var iallafall bra, särskilt med varma vaniljbullar och ett glas kall mjölk. receptet + många andra supergoda recept finns på min andra blogg som är en bak-blogg. "www.mandelmassa.wordpress.com". jag har inte haft tid att baka så mycket som jag gjorde innan, men nu ska jag börja fylla på bloggen igen med nya recept. recepten som jag lägger upp är bara de allra godaste, som förtjänar att bli upplagda.

Idag har jag inte gjort så värst mycket, städat lite. jag och mamma har bakat klart vårt surdegsbröd som vi satte igång i fredags. jag har inte smakat det än men min käre moder sa att det var skitgott! Ikväll ska vi nog bara förhöra so eftersom jag har ett prov om andra världskriget på fredag. jag umgås väldigt mycket med min mamma som ni kanske märkt- det är dels för att jag älskar min mamma och dels för att jag inte har någon annan att umgås med. just nu, har inte lyckats fixa tillbaka mina vänskapsrelationer som jag hade innan än. men det kommer väl antar jag- meen vi slutar ändå nian snart och skiljs åt så vafan.

imorgon ska jag, mamma och pappa till lund till multi-family. det är kul men långtråkigt på något sätt. efter det så ska jag och mamma bara snabbt in till mottagningen till birgitta och ta en snabb koll. då ska jag mäta mig, jag tror att jag har växt sedan vi mätte sist. hoppas, palla vara 157.5. lite kort. väldigt kort. sedan på kvällen så ska vi bara slappa och smälta dagen. På tisdag skall jag till tandläkaren. då har jag bara en lektion. skönt kan man säga.

nu skall jag hjälpa till med maten, vi ska ha fullkornsnudlar med ingefärswok. starkt men gott!

- hanna

Kommentarer
Postat av: Carita

Vad kul att du har haft ett bra sportlov :)
Haha, så du hittade den där smaksatta mjölken? Var den god, då? Och förresten; smakade du på dina bullar, eller är det bara andra som sagt att de var himmelskt goda? Jag håller tummarna för att du svarar att du smakat på dem. ^^,

2008-02-24 @ 19:01:37
URL: http://happychews.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0